2e helft jaren 70 en 1e helft jaren 80 floreerde vv Zwijndrecht met zijn ledenaantal en  jeugd. Hoewel dat op het complex van Kort Ambacht natuurlijk ook al zo was. De A1 en B1 gingen regionaal spelen. Dat had toch ook aantrekkingskracht voor andere jeugdspelers uit de omgeving. In september 1968 werd Sportcomplex Bakestein geopend. De senioren vanaf het Noordpark  en de jeugd vanaf Jeugdcomplex Kort Ambacht dus verhuisden we met z'n allen naar de buitengrenzen van de gemeente, weg vanuit de gezellige Boven-Noord en de jeugd vanuit het niet minder gezellige Willem Ruysplein. Ook de Bonte Koe kreeg een nieuw onderkomen. Het was wennen op dat nog kale en winderige complex. De jeugd kreeg ook een aparte Kantine, wel ver weg van de Hoofdkantine. 

In 1970 werd er een mooie tribune gebouwd en werd geopend met een vriendschappelijke wedstrijd tussen vv Zwijndrecht en FC den Bosch, met de boomlange spits Lambert Kreekels in de gelederen. Uitslag 1-5 dacht ik. Bij thuiswedstrijden op zondag was de tribune altijd aardig vol. Uitslag dacht 1-5. Niet veel later gingen we van 3 naar 4 voetbalvelden en werd er een jeugdkantine gebouwd. Veel foto's  hieronder zijn daar gemaakt.